.

.

.

.

.

PROJECTE INTERDISCIPLINARI: Visual i Plàstica (VIP) - Educació Física (EF) - Orientació (OR)


NOVES PRÀCTIQUES I INNOVACIÓ EDUCATIVA - METODOLOGIES AMB ENFOCAMENTS GLOBALITZATS

NOUS RECURSOS PER A L'APRENENTATGE: Mindfulness, Quiet Time, Creative Relaxation, Meditació Trancendental, Tèniques de Respiració, Kinesiologia, Massatge, Ioga, Educació Emocional, Bols de Quars...…

dimarts, 31 de març del 2015

NATURA I EDUCACIÓ

"EL REMEDIO ESTÁ EN EL BOSQUE" 
"Padecemos un analfabetismo natural. No reconocemos los estímulos de la naturaleza"
"En Japón es habitual que los médicos receten 'shinrin-yoku' (Pasear por el bosque)" 
Veure l'article a El País Semanal.

Getty images. Imatge manipulada de l'original.
"El remedio está en el bosque"
El País Semanal


"EL TRANSTORNO POR DÉFICIT DE NATURALEZA" (article)
"El contacto directo con la naturaleza favorece la autonomía, la creatividad, el interés por aprender y la salud tanto física como mental en los niños y niñas. La sociedad debería asumir el reto de hacer posible ese contacto".
Veure l'article a El Mundo Ecológico i a Eco Portal.

"El transtorno por déficit de naturaleza"
Por Lázaro Melero, El mundo ecológico

"LAS PLANTAS TIENEN NUESTROS CINCO SENTIDOS Y 15 MÁS"
Entrevista al neirobiòleg vegetal Stefano Mancuso. Publicat a La Contra de La vanguardia dimarts, 31 de març de 2015.

"Les plantes es comuniquen entre elles i amb altres animales, dormen, memoritzen, aprenen, tenen cura de la seva prole, prenen decisions, i fins i tot són capaces de manipular a altres espècies. Un món per descobrir".
Mancuso ha publicat més de 250 artícles científics sobre inteligència emocional. Afirma que les plantes senten molt més que els animals. Sense els òrgans sensitius que tenim els sers humans, poden percebre les gradacions de la llum, les vibracions sonores, el camp electromagnètic i els seus canvis, la presència de tòxics, molècules químiques, sentir olors i tenir gust, tacte...
Les baixes frequències (100-500 Hz), semblants a las de l'aigua que corre, afavoreixen la germinació de les llavors i el creixement. Comenta que les arrels produeixen sons i que segurament estem davant d'una comunicació subterrània. També es comuniquen mitjançant molècules químiques volàtils. La producció de molècul.les químiques són nombroses i també les utilitzen per protegir-se d'insectes o d'altres factors externs. Totes les cèl.lules de le plantes produeixen i transmeten senyals elèctriques (especialment les de les puntes de les arrels), és a dir, tota planta és una mena de cervell, mentre que als animals hi ha cèlu.les especialitzades en aquesta funció ubicades principalment al cervell, les neurones.
La seva inteligència està vinculada a la seva capacitat de resoldre problemes: "Les plantes són capaces de respondre a estímuls interns i externs, és a dir: són conscients del que són i del que les envolta". Col.laboren i competeixen, i també poder ser altruistes: "Les plantes són organismes socials tan sofisticats i evolucionats com nosaltres".
El regne vegetal representa el 99,8% de la vida al planeta i depenem d'ella: aire, menjar, medicaments i energia (combustibles fòssils de dipòsits orgànics). La seva forma de viure és diferent al model humà d'organització jeràrquica que hem expandit per crear la nostra societat. Afirma que el regne vegetal pot ser un nou bon model per inspirar-nos, posant com exemple la tecnologia de xarxes a internet que és molt semblant a la xarxa d'arrels subterrànies, però en aquest cas, ens trobem amb una xarxa viva.