.

.

.

.

.

PROJECTE INTERDISCIPLINARI: Visual i Plàstica (VIP) - Educació Física (EF) - Orientació (OR)


NOVES PRÀCTIQUES I INNOVACIÓ EDUCATIVA - METODOLOGIES AMB ENFOCAMENTS GLOBALITZATS

NOUS RECURSOS PER A L'APRENENTATGE: Mindfulness, Quiet Time, Creative Relaxation, Meditació Trancendental, Tèniques de Respiració, Kinesiologia, Massatge, Ioga, Educació Emocional, Bols de Quars...…

Color 2 VIP: Arc de sant Martí i esferes de colors

RELAXACIÓ DE L'ARC DE SANT MARTÍ
En aquest cas la sessió no s'enfoca cap a un color concret sino que es treballa amb tots els colors del l'arc de Sant Martí. Es pot utilitzar quasevol tipus de respiració i variar la trama i el desenvolupament de la relaxació assolint exercicis realitzats abans o imaginant-ne de nous. En tot cas, s'experimenta el color al sentir-lo en el cos, ja sigui fent-lo fluir verticalment o radiant com una esfera.
 

Alguns comentaris dels alumnes:
2009-2010

1D ESO
"Avui he vit que aquesta bola que rondava pwl cos era plena de colos. Però primer, durant un llarg temps, s'ha posat de color verd. Quan ha passat una estona, em senti molt feliç i a la vegada, tenia una mica de por. Sentia que el meu estava sa i amb molta força. A mesura que la bola canviava de color, jo em posava igual".

2015-2016
1CV ESO
"Avui he sentit alegria, tranquil.litat i serenitat. M'he sentit molt a gust i m'he sentit com a sobre d'un núvol".
"He somiat que un arc de Sant Martí il.luminava la ciutat".
"He vist una arc de Sant Martí brillant al cel".
"M'he sentit com un sol brillant amb els colors de l'arc de Sant Martí".
"He vist l'univers brillant i enorme".
"He sentit diferents colors a diferents parts del cos".
"He sentit força calor i no podia moure el cos fins a un punt en que m'he quedat en blanc i m'he dormit per un moment".
"he arribat a un estat de molta relaxació que m'ha fet pujar la temperatura del meu cos".
"He estat tranquil i alegre amb els colors".
"He vist un arc de Sant Martí que brillava molt".


1CV ESO, 2015-2016

1CV ESO, 2015-2016

1CV ESO, 2015-2016

1CV ESO, 2015-2016

























2012-2013
1D
" He sentit com tots els colors de l'arc de Sant Martí circulaven pel meu cos".
"Un sol s'ha endinsat al meu cor i anava canviant de color i de sensacions".
"Quan hem començat la relaxació estava molt bé de temperatura però després quan s'estava acabant tenia molta calor".
"He sentit que tot el món era de colors i havia un arc de Sant Martí molt gran i era de colors. Jo també era de colors i tenia calor i fred i tenia una casa de coloraines".
"En aquesta relaxació cap al final he sentit molta calor. La música dels radiadors era l'aigua com queia. Era molt relaxant".
"He sentit es-calfreds al principi i també he tingut calor".
"He sentit com m'apropava al sol. He visualitzat l'arc de Sant Martí".
"M'he imaginat que un sol pujava pel meu cos i m'iluminava el cos amb molts colors".


1D ESO, 2012-2013

1D ESO, 2012-2013

1D ESO, 2012-2013



































ESFERES MEDICINALS DE COLOR (organs taoisme).
Aquesta relaxació s'inspira en els exercicis bàsics que es realitzen a les pràctiques d'alquimia interna del taoísme i a les visualitzacions de sanació de la medicina tradicional xinesa. Té molt a veure amb les relaxacions que afinen la percepció sobre els propis òrgans vitals incloses en un altre apartat, ja que a nivell conceptual es tracta del mateix exercici. Si bé a la secció de les relaxacions dels òrgans treballavem mitjançant un contacte amb els òrgans i una apertura dels sentits per experimentar les diferents qualitats de cada un d'ells, en aquest cas, l'apropament parteix de les associacions cromàtiques que les esmentades tècniques utilitzen.

2015-2016
1CV ESO
"He sentit fred en tot el meu cos, en els pulmons, runyons, fetge, cor i melsa. He visualitzat un color per a cada un".
"He estat en un estat de relaxació en el que no escoltava res".
"He sentit unes boles de colors pel meu cos".
"He vist un paisatge amb un arbre i un ocell a sobre i rodones de colors".
"He visualitzat unes rodones de colors i a dins els meus òrgans".

1CV ESO, 2015-2016

1CV ESO, 2015-2016

1CV ESO, 2015-2016





















......