.

.

.

.

.

PROJECTE INTERDISCIPLINARI: Visual i Plàstica (VIP) - Educació Física (EF) - Orientació (OR)


NOVES PRÀCTIQUES I INNOVACIÓ EDUCATIVA - METODOLOGIES AMB ENFOCAMENTS GLOBALITZATS

NOUS RECURSOS PER A L'APRENENTATGE: Mindfulness, Quiet Time, Creative Relaxation, Meditació Trancendental, Tèniques de Respiració, Kinesiologia, Massatge, Ioga, Educació Emocional, Bols de Quars...…

Mandales i geometria VIP


Copyright: Projecting Frequencies

Copyright: qmpg bloc

S'experimenta la geometria en el nostre cos, sigui mitjançant visualitzacions creatives o senzillament sentint-la en un estat relaxat en dibuixar-la, pintar-la o cosir-la en 3D. 
Les visualitzacions, ideades per tal de facilitar la vivència i el desenvolupament d'un coneixement més intuïtiu, es poden englobar en tres grans vies d'acció imaginaria: 
- Es viatja fins a arribar a un espai natural on hi ha un mandala de grans dimensions el qual recorrem fins a arribar al centre i des d'aquí, obrim la nostra percepció.
- Es fa créixer la geometria des d'una connexió profunda en el cor i ens ubiquem just al centre per sentir-la.
- És el mateix cos el que es transforma en diversos patrons geomètrics i forma part del mandala.
També es poden realitzar sessions on les tres vies d'actuació estiguin presents.

MANDALES I GEOMETRIA: 
Mandales de visualització lliure.
Home inscrit en cercle i quadrat de Leonardo da Vinci.
Códices de Madrid. Article a la Vanguardia
Mandala yin-yang.
Flor de la Vida.
Roses i altres flors.
Flors poligonals-reglades.
Estrella del nucli.
Estels poligonals.
Paisatge i mandales.
Mandales de visualització lliure.
Geometria del toroide (veure entrada al bloc de VIP).
Geometria polièdrica (veure entrada al bloc de VIP).
Dimensions (posat a l'apartat de visualitzacions i imaginació).

Toroides:
CopyRight: Escuela de Biogeometría

Toroide basat en els nombres primers.
CopyRight: Montserrat Bigas




Nusos i laberints
Iconografia delos nudos de Durero y de la concatenación de Leonardo.
Nudo de Durero. Ornamento: una mirada.
Dédalos, nudos y laberintos.
Laberintos. El arte de perderse.




MANDALA YIN-YANG
1ESO Crèdit variable, 2015-2016
"Em sentia millor amb la llum que a la foscor perquè veia els colors molt alegres".
"He sentit serenitat i molta tranquil.litat".
"He vist una platja amb llum de dia i el fons del mar. M'ha transmés relax".
"Ha sigut la vegada on més m'he relaxat".
"M'he sentit relaxat, tranquil i amb fred a tot el cos".
"He somiat que havia una platja clara i l'altra fosca amb la nit".
"He vist una platja molt tranquil.la i solitària i de nit estava molt més tranquil.la.
"M'he adormit amb el silenci i la tranquil.litat".
"He sentit un camí cap a la llum".

1CV ESO, 2015-2016

1CV ESO, 2015-2016

1CV ESO, 2015-2016
4ESO, 2011-2012

4ESO, 2009-2010



































MANDALES BÀSICS: Triangles i cercles

4ESO, 2015-2016








MANDALES FRACTALS amb patró triangular

4ESO, 2015-2016

4ESO, 2015-2016

4ESO, 2009-2010



















"PAKUA" i les 4-8 direccions

4ESO, 2015-2016








MANDALES LLIURES

4ESO, 2015-2016

4ESO, 2015-2016

4ESO, 2015-2016






















LLAVOR DE LA VIDA, FLOR DE LA VIDA I CUB DE METATRON

4ESO, 2009-2010

4ESO, 2009-2010













ESTELS POLIGONALS


4ESO, 2009-2010








FLORS POLIGONALS-REGLADES

4ESO, 2015-2016

4ESO, 2015-2016
4ESO, 2015-2016

FLORS AMB CORBES I TANGÈNCIES

4ESO, 2009-2010

LABERINTS

4ESO, 2009-2010

MANDALES DE VISUALITZACIÓ LLIURE REALITZATS A MÀ ALÇADA

1ESO, 2009-2010

1ESO, 2009-2010

1ESO, 2009-2010